احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک توسط شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان

احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک

احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک


انرژی های پاک و تجدیدپذیر که آن‌ها را بیشتر با نام انرژی خورشیدی می شناسیم یکی از داغ ترین بحث های قرن بیست و یکم می باشند. انرژی های تجدیدپذیر با توجه به افزایش روزافزون گرمای زمین می توانند تا حد زیادی جلوی پیشرفت چنین مشکلی را بگیرند. این انرژی ها کاربردهای متعددی دارند که یکی از آن‌ها تولید برق می باشد. تولید برق در ایران نیز به یکی از معضل های اساسی کشور بدل شده است. این مشکل بخصوص در فصل های گرم خودش را نشان می دهد. ایران به شدت به نیروگاه های تولید کننده انرژی های تجدیدپذیر نیاز دارد. یکی از شرکت هایی که به تازگی به این حوزه ورود کرده است شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجانمی باشد.

نیروگاه های انرژی تجدیدپذیر در ایران

در سال های اخیر نیاز به احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک به شدت در ایران حس شده است. شرکت های دولتی و خصوصی زیادی موفق شده اند که مجوزهای لازم برای احداث این نیروگاه ها را دریافت کنند و یکی از این شرکت ها شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان نام دارد. این شرکت به تاریخ 5/3/1403 از سوی ساتبا (سازمان انرژی‌ های تجدیدپذیر و بهره‌ وری انرژی برق) مجوز رسمی احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک را دریافت کرد. با توجه به این که ایران حجم بالایی از ذخایر نفت و گاز را دارا می باشد پتانسیل بالایی برای تولید انرژی های تجدیدپذیر از پسماند آن‌ها دارد.

سرمایه گذاری های این حوزه نیز در حال افزایش هستند زیرا نیاز به انرژی های پاک به شکل روزافزونی بیشتر می شود. این نیروگاه ها می توانند انرژی بخش قابل توجهی از مصارف صنعتی و خانگی را تامین کنند و این موضوع به اقتصاد کشور کمک شایانی می کند. برخی از نیروگاه های انرژی پاک در ایران عبارتند از نیروگاه خورشیدی تبریز، نیروگاه خورشیدی خلیج فارس و نیروگاه بادی منجیل.

شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان

شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان یک شرکت سهامی خاص است که در سال 1395 در قم تاسیس شد. این شرکت در زمینه تاسیس تولیدی های صنعتی، تجهیز خط تولید کارخانه ها و صادرات و واردات انواع کالا فعالیت کرده و اکنون به حوزه انرژی های پاک نیز ورود کرده است. شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجانبا تجربه ای که در این سال ها کسب کرده پتانسیل این را دارد تا به موفقیت های قابل توجهی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر نیز دست پیدا کند. این شرکت مجوز تاسیس نیروگاه خورشیدی دارای ردیاب تک محوره را از سوی دولت کسب کرده است. نیروگاه انرژی خورشیدی شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان تا 25 مگاوات برق می تواند تولید کند. این نیروگاه در شهرک صنعتی ناحیه ویژه سلفچگان در قم تاسیس می شود و به بهره برداری می رسد. استان قم دارای شرایط جغرافیایی خوبی برای تولید انرژی خورشیدی می باشد.

مزایای انرژی تجدیدپذیر

انرژی های تجدیدپذیر یا Renewable energy طرفداران زیادی در عصر امروز دارند زیرا باعث کاهش چشم‌گیر مصرف انرژی های فسیلی می شوند. اکنون 30 کشور دنیا بیش از 20 درصد از انرژی خود را از همین راه تامین می کنند. انرژی پاک می تواند از منابعی مانند نور خورشید، باد و امواج آب به دست بیاید. برخی از مزایای این انرژی ها عبارتند از:

  1. کاهش استفاده از آلاینده ها که باعث افزایش بهداشت جمعی می شود.
  2. ایجاد یک منبع ناتمام برای تولید انرژی به صورت مستمر.
  3. کاهش هزینه های تولید انرژی.
  4. کمک به اقتصاد کشور.

انرژی های تجدیدپذیر چشم انداز تازه ای را به روی بشریت خواهند گشود. چشم اندازی عاری از آلایندگی.

ظرفیت انرژی های پاک در ایران

طی سال های اخیر شاهد افزایش تولید انرژی های پاک در ایران بوده ایم. برخی مسئولان معتقد هستند که سال 1403 سال تحول انرژی های تجدیدپذیر در ایران می باشد. ظرفیت تولید این انرژی ها در ایران تا 10 سال آینده چیزی حدود 30 هزار مگاوات پیش بینی شده است. کشور ما، با توجه به این که در شرایط نامطلوب اقتصادی و محیط زیستی قرار دارد، به احداث نیروگاه تجدیدپذیر و پاک نیاز دارد. سرمایه گذاری های زیادی در این حوزه صورت گرفته است که طبق آمار ها سال به سال رو به افزایش بوده اند. تولید این انرژی ها یکی از نیازهای اساسی کشورمان می باشد. شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان با تولید انرژی خورشیدی می تواند در اقتصاد استان قم تاثیر مثبتی داشته باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *