آشنایی با بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت

بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت

این روزها با افزایش زلزله‌های پی‌درپی و با شدت زیاد، شناخت بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است؛ به عبارتی دیگر کیفیت مقاطعی که هنگام ساخت‌وساز یک سازه مورد استفاده قرار می‌گیرد، با امنیت جانی و مالی ساکنان آن ارتباط دارد و مهندسان پروژه هنگام تصمیم گیری باید با بهترین میلگردهای باکیفیت آشنا باشند. انواع میلگردها در کشور ما با استانداردهای مشخصی تولید می‌شوند؛ اما هنوز هم بسیاری از مصرف کنندگان با باکیفیت‌ترین میلگردها آشنایی ندارند.

اطلاع از انواع میلگردهای باکیفیت و آشنایی با نکات قابل توجه در انتخاب این دسته مقاطع، دید کلی و درستی برای انتخاب بهترین میلگرد باکیفیت ارائه می‌کند؛ به همین دلیل قصد داریم در این مطلب از مجموعه  پردیس استیل، شما را برای بهبود مقاوت هرچه بهتر سازه‌هایتان با بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت آشنا کرده و نکات مهم در انتخاب این مقطع فولادی مهم را بررسی کنیم.

لزوم استفاده از بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت در ساختمان‌سازی

لزوم استفاده از بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت در ساختمان‌سازی

لزوم استفاده از بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت در ساختمان‌سازی

میلگردهایی که در ساخت‌وساز و یا برای ساختمان‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، باید کیفیت و قدرت بالایی داشته باشند تا استحکام سازه را حفظ کنند. معمولا سازمان استاندارد بین‌المللی آن دسته از میلگردهایی را تایید می‌کند که کیفیت بالایی داشته باشند و در برابر خوردگی، از خود مقاومت نشان دهند. برای خرید بهترین میلگردهای باکیفیت در صنعت ساخت‌وساز باید به تجربه مجموعه‌های معتبر فعال در این زمینه اعتماد کرد تا از ضرر و خسارت در امان بود. همچنین استفاده از راهنمای خرید میلگرد در چنین مواقعی می‌تواند به نفع شما باغشد.

مقاله پیشنهادی  بهترین میلگرد آجدار + کاربرد و ویژگی‌ها

انواع بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت

ایران کشوری با آب‌وهوا و شرایط اقلیمی متفاوت است و ترکیبی از استاندارهای جهانی برای تولید سازه‌های مقاوم در آن استفاده می‌شود. با توجه به این مسئله، تنها یک نوع میلگرد را به عنوان بهترین میلگرد بازار و بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت نمی‌توان مشخص کرد؛ چراکه میلگردها انواع مختلفی دارند و استفاده از آن‌ها نیز وابسته به عوامل متفاوتی است. در ادامه برخی از بهترین میلگردها از لحاظ کیفیت را بررسی کرده و ویژگی‌های هریک را شرح داده‌ایم.

  • میلگرد گالوانیزه

میلگرد گالوانیزه

میلگرد گالوانیزه

میلگرد گالوانیزه، با هر نوع آب‌وهوایی سازگاری دارد و در برابر ضربات و اکسید آهن مقاوم است. مقاوت چشمگیر این نوع میلگرد، باعث شده تا در مقایسه با سایر میلگردهای موجود در بازار قیمت بیشتری داشته باشد. بهترین مکان استفاده از میلگرد گالوانیزه در تیر، ستون و دال‌های بتنی سازه است؛ اما در حالت کلی از این میلگرد در واحدهای پیش ساخته، سازه‌های مجاور دریا، پل‌ها، جاده‌ها، بزرگراه‌ها و ساخت‌وسازهای شیب دارد استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است که درجه مقاومت میلگردهای گالوانیزه نسبت به میلگردهای گالوانیزه با روکش آپوکسی، کمتر است. البته گالوانیزه در برابر آسیب‌پذیری مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد و به همین دلیل میلگرد گالوانیزه حدود 40% گران‌تر از روکش اپوکسی به فروش می‌رسد. چنانچه در حوزه خرید و فروش میلگرد فعالیت دارید یا به نحوی با این قطعات سروکار خواهید داشت، نوسانات قیمت روز میلگرد را در نظر بگیرید و از مراجع معتبر اقدام به بررسی دقیق نمایید.

  • میلگرد فایبرگلاس

در دسته‌بندی بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت، میلگرد فایبرگلاس نیز حضور دارد. از این میلگردها برای تقویت بتن و سازه استفاده می‌شود و به دلیل خاصیت ضدزنگی که دارند، به یکی از محصولات پرطرفدار تبدیل شده‌اند. میلگردهای فایبرگلاس در مقایسه با فولاد، استحکام کششی بالاتری دارند و هرگز در اثر قرار گرفتن در معرض نمک‌ها یا سایر عناصر، خورده نمی‌شوند. لازم به ذکر است که از این دسته میلگردها برای مکان‌هایی استفاده نمی‌شود که به خم شدن نیاز دارند. (سایت منبع: لینک)

  • میلگرد کامپوزیتی

میلگرد کامپوزیتی

میلگرد کامپوزیتی

میلگردهای کامپوزیتی نیز در دسته‌بندی بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت قرار می‌گیرند و مقاومت و استحکام بالایی دارند. وزن این نوع میلگردها سبک است و به دلیل مقاومت بالا در سازه‌های دریایی، پل‌ها و غیره استفاده می‌شوند. همچنین این میلگردها برای تجهیزاتی که در میدان مغناطیسی مانند تجهیزات پرشکی (MRI) و غیره قرار می‌گیرند، بهترین انتخاب هستند.

  • میلگرد فولادی ضدزنگ

میگردهایی با جنس استیل، از انواع میلگرد فولادی ضدزنگ هستند و مقاومت بالایی در برابر اکسایش و خوردگی دارند. همچنین مقاومت این نوع میلگردها در مقابل عملیات حرارتی قابل توجه است و به همین دلیل با قیمت بالاتری معامله می‌شوند. کیفیت و مزایای بی‌شمار میلگردهای استیل باعث شده تا استفاده از آن‌ها در صنایع غذایی، نفت، پتروشیمی و غیره بیشتر شود.

مقاله پیشنهادی  نکات مهم در خرید میلگرد

عوامل موثر در انتخاب بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت

عوامل موثر در انتخاب بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت

عوامل موثر در انتخاب بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت

به دلیل شرایط اقلیمی متنوع کشور، استفاده از میلگردها در شرایط مختلف، متفاوت است و هنگام انتخاب بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت، باید به نکات مهمی در این زمینه توجه کرد. انتخاب بهترین میلگرد باکیفیت، برای آن دسته از افرادی که در حوزه ساختمانی فعالیت دارند، بسیار حائز اهمیت است و باید نکات زیر را برای انتخاب میلگرد باکیفیت در نظر داشته باشند:

  • شناخت کارخانه و مجموعه‌ای که بهترین میلگردها را از نظر کیفیت تولید می‌کند.
  • اطلاع از فرایند و روش تولیدی که میلگردهای باکیفیت در کارخانه موردنظر ساخته می‌شوند.
  • آشنایی با ترکیبات شیمیایی که در تولید میلگردها به کار رفته است.
  • توجه به ضخامت و وزن میلگردها
  • آشنایی با درجه مقاومت میلگردها در شرایط اقلیمی متفاوت و استفاده از مناسب‌ترین نوع این محصول برای تضمین مقاومت سازه

خرید بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت از معتبرترین کارخانه‌ها

خرید بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت از معتبرترین کارخانه‌ها

خرید بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت از معتبرترین کارخانه‌ها

شناخت بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت نقش تاثیرگذاری در صنعت ساختمان‌سازی و تامین استحکام سازه‌ها ایفا می‌کند. به دلیل شرایط اقلیمی و آب‌هوایی مختلف ایران، نمی‌توان تنها یک نوع خاص از میلگرد باکیفیت را برای استفاده در تمامی سازه‌ها و در سطح کشور معرفی کرد؛ اما می‌توان با آشنایی از ویژگی میلگردها و شرایط سازگاری آن‌ها در شرایط اقلیمی مختلف، بهترین نوع این محصولات فولادی را انتخاب نمود. میلگرد گالوانیزه، میلگر فایبرگلاس، میلگر کامپوزیتی و میلگرد فولادی ضدزنگ از جمله میلگردهای باکیفیتی هستند که درجه مقاومت و استحکام بالایی دارند و به عنوان باکیفیت‌ترین میلگردها شناخته شوند.

مقاله پیشنهادی  بررسی همه جانبه آرماتوربندی در ساخت‌وساز

همچنین توجه به نکاتی مانند شناخت کارخانه معتبر، اطلاع از فرایند تولید میلگردها و ترکیبات شیمیایی به کار رفته، توجه به ضخامت و وزن و درجه مقاومت میلگردها از جمله نکاتی است که هنگام انتخاب بهترین میلگرد باکیفیت باید به آن توجه کرد. برای خرید بهترین میلگرد از لحاظ کیفیت می‌توانید نمونه‌های بهترین برند سازنده میلگرد در ایران، یعنی شرکت پردیس آذربایجان را مشاهده کرده و با متخصصین این مجموعه از طریق بخش تماس با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *