بهترین میلگرد برای فونداسیون + نحوه محاسبه اندازه میلگرد

بهترین میلگرد برای فونداسیون

امروزه مسئله به‌کارگیری بهترین میلگرد برای فونداسیون با توجه به نقش اساسی قطعه میلگرد در ساخت انواع سازه‌ها، بدون توجه به مکان و نوع سازه اهمیت زیادی پیدا کرده است. جوامع بشری همواره با ایجاد پیشرفت در فرمولاسیون مواد و علوم مربوط به شیوه ساخت مصالح و وسایل سعی دارند تا خواص مفید ماده را بهبود بخشیده و از آن در جهت بالا بردن استانداردهای زندگی خود نظیر امنیت و سلامتی استفاده کنند.

به‌کارگیری بهترین میلگرد برای فونداسیون نیز از عوامل اصلی تاثیرگذار در ایمنی و استحکام یک سازه به حساب می‌آید؛ از این رو افرادی که قصد ساخت یک سازه اعم از منزل شخصی یا برج، مجموعه ورزشی، بیمارستان و … را دارند به دنبال یافتن پارامترهای تعیین کننده بهترین میلگرد برای فونداسیون هستند. از آنجایی که انتخاب این نوع میلگرد امری بسیار تخصصی است، با این مقاله از صنعت تجارت پردیس آذربایجان همراه شوید تا در خصوص بهترین میلگرد برای فونداسیون، انواع و ویژگی‌های آن، دلایل ضرورت استفاده و همچنین جزئیات مربوط به بهره‌گیری از آن اطلاعاتی کسب کنید.

انواع میلگرد برای استفاده در فونداسیون

انواع میلگرد برای استفاده در فونداسیون

انواع میلگرد برای استفاده در فونداسیون

میلگرد قطعه‌ای فولادی است که به منظور بهبود میزان امنیت و استحکام بتن در آن به کار گرفته می‌شود؛ چراکه بتن عموما در برابر فشارهای خمشی و کششی مقاومت چندانی ندارد. میلگردها که با نام آرماتور نیز شناخته می‌شوند، با استفاده از ترکیبات متفاوت فولاد و آهن در سایزها و قطرهای مختلف ساخته شده و شکل داده می‌شوند.

میلگردها در دو دسته میلگردهای آجدار و ساده وجود دارند که میلگردهای ساده بدون داشتن هیچ گونه شیار و برآمدگی تولید می‌شوند؛ در حالی که در میلگردهای آجدار، این آج‌ها به دلیل افزایش میزان درگیری با بتن، به میلگرد اضافه شده‌اند. انواع میگلردهای مناسب برای استفاده در فونداسیون ممکن است در شرایط متفاوت آب‌وهوایی، جغرافیایی، مقدار هزینه و بسیاری موارد دیگر تغییر کنند.

به طور کلی انواع میلگرد موجود در بازار که به منظور به‌کارگیری در پی سازه استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از میلگرد فولاد کربن، اپوکسی، اروپایی، فایبرگلاس، ضدزنگ، گالوانیزه، استلنس، تقویت‌کننده بار، اوتکا، حرارتی و ممان منفی. انواع میلگردهای موجود در بازار توسط کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد در سراسر کشور و همچنین خارج از کشور تولید و وارد بازار می‎شوند.

مقاله پیشنهادی  انواع میلگرد از نظر سایز و قطر

نحوه محاسبه اندازه بهترین میلگرد برای فونداسیون

نحوه محاسبه اندازه بهترین میلگرد برای فونداسیون

نحوه محاسبه اندازه بهترین میلگرد برای فونداسیون

انتخاب بهترین میلگرد برای فونداسیون به طور قطع نیازمند دانش علمی مرتبط است و امری تخصصی به حساب می‌آید که باید توسط مهندسان بسیار حرفه‌ای انجام بگیرد. مهندسان بعد از درنظرگرفتن شاخص‌های کلیدی محیطی و آب‌وهوایی، پارامترها و داده‌های متفاوتی را طبق اصول خاصی محاسبه کرده و اندازه میلگرد موردنیاز را تخمین می‌زنند. چنانچه در محاسبه اندازه بهترین میلگرد برای فونداسیون با مشکل مواجه هستید، با فولاد پردیس آذربایجان همراه باشید.

برای محاسبه اندازه میلگرد موردنیاز و تعداد آن، ابتدا باید مشخص کنیم که هر میلگرد در چه موقعیتی باید مورد استفاده قرار بگیرد. بهترین میلگرد برای فونداسیون از نظر موقعیت‌های مورد استفاده به دسته‌بندی زیر تقسیم می‌شوند:

  • میلگردهای طولی فونداسیون
  • میلگردهای عرضی فونداسیون
  • میلگردهای تقویتی فونداسیون

میلگردهای طولی فونداسیون میلگردهایی هستند که در طول ساختمان استفاده می‌شوند؛ در حالی که میلگردهای عرضی فونداسیون در عرض سازه مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای محاسبه اندازه میلگردهای عرضی و طولی بهتر است ابتدا با اصطلاحات کاور میلگرد و خم میلگرد آشنا شویم.

کاور یا پوشش میلگرد را به فاصله‌ای اطلاق می‌کنند که میلگرد از سطح بتن دارد و خم میلگرد زمانی به وجود می‌آید که دو سر میلگردهای عرضی و طولی را خم می‌کنند تا درگیری بیشتری بین بتن و میلگرد ایجاد شود.

محاسبه طول بهترین میلگرد برای فونداسیون در حالت طولی و عرضی با فرمول زیر امکان‌پذیر است:

(طول کاور*2) – (طول خم*2) + طول مقطع

برای محاسبه میلگردهای تقویتی نیز حاصل طول میلگرد را باید ابتدا در وزن و سپس در تعداد واحد طول میلگرد ضرب کرد.

میلگرد تقویتی؛ بهترین میلگرد برای فونداسیون در برابر آسیب‌های طبیعی

میلگرد تقویتی؛ بهترین میلگرد برای فونداسیون در برابر آسیب‌های طبیعی

میلگرد تقویتی؛ بهترین میلگرد برای فونداسیون در برابر آسیب‌های طبیعی

همان طور که گفته شد، بتن با وجود سختی زیادی که دارد، به تنهایی مقاومت لازم را از خود نشان نمی‌دهد؛ به همین خاطر لازم است تا با قرار دادن میلگرد در میان آن، این ماده را به مقاومت بیشتری مجهز کنیم. البته در مواقعی پیش می‌آید که حتی بتن همراه با میلگرد پاسخگوی وزن سازه نخواهد بود و در این شرایط نیاز است از میلگردهای تقویتی استفاده کرد تا ایمنی ساختمان و سطح استحکام سازه به حد بالایی برسد.

مقاله پیشنهادی  معرفی اجمالی بهترین میلگرد برای تیرچه

میلگردهای تقویتی که نام‌گذاری آن‌ها به نحوه قرارگیری این میلگردها در پی و فونداسیون سازه مربوط می‌شود، عموما به عنوان بهترین میلگرد برای فونداسیون انتخاب می‌شوند؛ چراکه این میلگردها به دلیل موقعیت و نحوه به کارگیری باعث استحکام و مقاومت هرچه بیشتر سازه می‌شوند.

از این نوع میلگردها بیشتر در مکان‌هایی استفاده می‌کنند که سازه با تنش‌های بیشتری روبه‌رو است و از آنجایی که نمی‌توان در یک سازه از انواع میلگردها استفاده کرد، انتخاب این نوع میلگرد تمام ضعف‌ها و کاستی‌های مربوط به فونداسیون را جبران خواهد کرد. میلگردهای تقویتی به وسیله نورد شمش‌های فولاد ساخته می‌شوند و دارای دو شکل آجدار و ساده هستند. سایز این نوع میلگردها متفاوت است؛ اما عموما قطری برابر با 6 تا 16 میلی‌متر دارند و امروزه به صورت گسترده در صنعت معماری استفاده می‌شوند. (منبع: Helix Steel)

بهترین میلگرد برای فونداسیون را بر اساس چه ویژگی‌هایی انتخاب کنیم؟

بهترین میلگرد برای فونداسیون را بر اساس چه ویژگی‌هایی انتخاب کنیم؟

بهترین میلگرد برای فونداسیون را بر اساس چه ویژگی‌هایی انتخاب کنیم؟

در تعیین نوع میلگرد برخی موارد از اهمیت بسیاری برخوردارند؛ برای مثال شرایط اقلیمی، نوع طراحی سازه و سازگاری میلگرد با آن، توجیه‌پذیری اقتصادی و غیره از مهم‌ترین نمونه‌ها به شمار می‌آیند. همچنین شکل و اندازه و نوع میلگرد باید با نقشه ساخت‌وساز و طرح شما همخوانی داشته باشد.

به علاوه، از آنجایی که قیمت روز میلگرد همواره در حال تغییر و نوسان است، مهم است که خرید بهترین میلگرد برای فونداسیون صرفه اقتصادی برای سازنده داشته باشد؛ اما این تمام مسئله نیست؛ چراکه گاهی نیاز داریم تا میلگرد موردنظر خود را بر اساس معیارهای دیگری نظیر روش تولید، گرید میلگرد، سایز و کارخانه تولیدکننده تهیه کنیم. روش میکروآلیاژی و ترمکس از روش‌هایی هستند که برای تولید میلگرد به کار گرفته می‌شوند. با توجه به مراحل ساخت، میلگردهایی که به روش ترمکس ساخته می‌شوند، به علت انعطاف‌پذیری بیشتر، مقاومت بیشتری را در کنار بتن به سازه می‌دهند.

تیم کارشناسان مجرب شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان آماده است تا شما را در خصوص جزئیات و ویژگی‌های موثر در انتخاب بهترین میلگرد برای فونداسیون راهنمایی کند.

چرا باید از بهترین میلگرد برای فونداسیون استفاده کنیم؟

چرا باید از بهترین میلگرد برای فونداسیون استفاده کنیم؟

چرا باید از بهترین میلگرد برای فونداسیون استفاده کنیم؟

نخستین گام در ساخت سازه، فرآهم آوردن مصالح و وسایل ساخت آن است؛ اما مسئله مهم‌تر، رعایت استانداردهای امنیت و مستحکم‌سازی ساختمان به حساب می‌آید. برای اینکه یک سازه ایمن و مقاوم داشته باشیم، نیاز به مصالح خوب و باکیفیت داریم و هرچه در انتخاب مصالح مانند بهترین میلگرد فونداسیون دقت داشته باشیم، نتایج بهتری در پایان کار حاصل می‌شود و به همین ترتیب، در هزینه و وقت صرفه‌جویی کرده‌ایم.

مقاله پیشنهادی  مروری بر جزئیات خم کاری میلگرد در ساختمان‌سازی

به کارگیری مصالح بی‌کیفیت و سست، علاوه بر به خطر انداختن جان و مال ساکنین و بهره‌برداران سازه، باعث اتلاف وقت برای ساخت دوباره و هدررفت هزینه برای تعمیر و تعویض قطعات و خرابی‌های ساختمان می‌شود؛ به همین خاطر مهم است که با استفاده از مصالح استاندارد، کیفیت زندگی خود و اطرافیانمان را حفظ کرده و با به کارگیری بهترین میلگرد برای فونداسیون سازه‌های خود را از پی مستحکم بنا کنیم.

با انتخاب بهترین میلگرد برای فونداسیون، پایه‌های سازه خود را محکم بنا کنید!

با انتخاب بهترین میلگرد برای فونداسیون، پایه‌های سازه خود را محکم بنا کنید!

با انتخاب بهترین میلگرد برای فونداسیون، پایه‌های سازه خود را محکم بنا کنید!

میلگردها پروفیل‌های توپری هستند که از جنس آلیاژ آهن و فولاد در سایزها، اشکال و کاربردهای مختلف تولید می‌شوند و وظیفه اصلی آن‌ها ایجاد مقاومت و استحکام بیشتر در سازه‌ها با قرارگیری در کنار بتن است. میلگردها به صورت کلی در شکل‌های آجدار و ساده و در انواع متفاوت فولاد کربن، اروپایی، گالوانیزه، استلنس، فایبرگلاس و غیره توسط تولیدکننده‌های داخلی و خارجی ساخته می‌شوند.

بهترین میلگرد برای فونداسیون فارغ از شکل ساختاری، در سه نوع میلگرد طولی، میلگرد عرضی و میلگرد تقویتی برای فونداسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد که در بین آن‌ها میلگردهای تقویتی بیشترین تاثیر را در امنیت ساختمان و مقاوم‌سازی آن در برابر بلایا و حوادث طبیعی دارد؛ چراکه از این میلگرد در بخش‌های پرتنش‌ فونداسیون استفاده می‌شود.

ویژگی‌ها و موارد تاثیرگذار زیادی در انتخاب بهترین میلگرد برای فونداسیون دخیل هستند؛ نظیر شرایط آب‌وهوایی و اقلیمی منطقه، طرح سازه و سیستمی که معمار پیش می‌گیرد، صرفه اقتصادی، هزینه‌ها و غیره. از طرفی، انتخاب بهترین میلگرد برای فونداسیون بر اساس روش تولید، سایز میلگرد، گرید و همچنین کارخانه تولیدکننده صورت می‌گیرد؛ اما در حالت کلی انتخاب بهترین میلگرد برای فونداسیون، امری تخصصی و نیازمند تخصص است.

با تمامی این تفاصیل، بهتر است برای ایجاد محیطی امن‌ و زندگی استاندارد‌، از مهندسین ناظر پروژه کمک بگیرید. چنانچه سوالی در حوزه‌های مرتبط با مصالح ساختمانی و میلگرد دارید، از طریق بخش تماس با ما وبسایت کارخانه میلگرد پردیس، با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *