انواع میلگرد صنعتی + کاربردها و قیمت

انواع میلگرد صنعتی

میلگردها در انواع مختلف و دسته‌بندی‌های متفاوتی به تولید می‌رسند. این دسته از مواد فولادی را می‌توان در انواع کاربردها مشاهده کرد. میلگرد یکی از پرکاربردترین قطعاتی است که از فولاد ساخته می‌شود و در بخش‌های مختلف زندگی ما کاربرد دارد و به همین خاطر آشنایی با این قطعه از اهمیت زیادی برخوردار است.

برخلاف تصور اغلب افراد، میلگرد تنها در حوزه ساختمانی به کار گرفته نمی‌شود و کاربرد وسیعی در صنایع مختلف دارد. برخی صنایع بدون این قطعه فولادی نمی‌توانند به کار خود ادامه دهند و کار آن‌ها به این قطعه وابسته است. در این مقاله، مجموعه پردیس استیل به بررسی انواع میلگرد صنعتی و کارکرد هریک خواهد پرداخت؛ پس تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

میلگرد صنعتی چیست؟

میلگرد صنعتی چیست؟

میلگرد صنعتی چیست؟

اصلی‌ترین و مهم‌ترین کاربرد میلگرد در حوزه ساختمان‌سازی است. این دسته از میلگردها برای تقویت استحکام ساختمان به کار گرفته می‌شوند. بتن که مقاومت فشاری فوق‌العاده بالایی دارد، نمی‌تواند در مقابل فشارهای کششی مقاومت خوبی از خود نشان دهد و به همین دلیل از میلگرد برای افزایش استحکام کششی بتن استفاده می‌شود تا ساختمان بتواند در مقابل چنین نیروهایی در مواجهه با زلزله یا دیگر خطرات سلامت خود را حفظ کند.

در همین راستا افراد تصور می‌کنند که میلگرد تنها برای افزایش استحکام ساختمان تولید و استفاده می‌شود. در صورتی که میلگرد را می‌توان در حوزه صنعت نیز استفاده نمود؛ از این رو ما با دسته‌بندی دیگری به جز میلگردهای ساختمانی، یعنی انواع میلگرد صنعتی، آشنا می‌شویم.

دیگر کاربردی که میلگرد دارد، در حوزه‌های صنعتی است. به این دسته از میلگردها، میلگرد صنعتی گفته می‌شود. با توجه به صنعتی که میلگرد برای آن تولید شده، این ماده می‌تواند اندازه‌ها و ویژگی‌های متفاوتی داشته باشد. این دسته از انواع میلگرد صنعتی در سطح مقطع‌ها و اندازه‌های مختلف تولید می‌شود و تمامی ویژگی آن‌ها به نوع صنعت مورد نظر بستگی دارد. در اکثر مواقع شرکت‌ها و صنایع مورد نظر بسته به نیاز خود، ویژگی‌های میلگرد صنعتی را برای تولیدکنندگان مشخص می‌کنند تا به بهترین میلگرد دسترسی داشته باشند.

مقاله پیشنهادی  بهترین میلگرد آجدار + کاربرد و ویژگی‌ها

انواع میلگردهای صنعتی

انواع میلگردهای صنعتی

انواع میلگردهای صنعتی

همان‌ طور که گفته شد، انواع میلگرد صنعتی را می‌توان با ویژگی‌ها و مشخصات گوناگونی به تولید رساند و در بازار مشاهده کرد؛ اما اکثر تولیدکنندگان با شناسایی نیاز بازار، از پیش اقدام به تولید میلگرد صنعتی پرکاربرد می‌کنند تا بدون نیاز به دریافت سفارش کالا را به خریداران ارائه دهند. در این راستا برخی از میلگردها بیشتر از انواع دیگر کاربرد دارند و تولید می‌شوند. لازم به یادآوری است که این دسته از میلگردها مناسب ساختمان‌سازی نیستند و تنها در صنعت به کار گرفته می‌شوند.

اکثر میلگردهایی که در صنعت به کار گرفته می‌شوند، دارای اندازه مقطع 8 میلی‌متر الی 130 میلی‌متر هستند. اگر با میلگرد آشنا باشید، مطلع هستید که همیشه در معرفی انواع میلگرد با دو نوع میلگرد ساده و آجدار مواجه هستیم. در بخش‌ انواع میلگرد صنعتی، کاربرد میلگرد ساده بیشتر خواهد بود.

میلگردهای آجدار بیشترین کاربرد را در حوزه ساختمان‌سازی دارند. این دسته از مواد به دلیل آج‌های خود، چسبندگی بیشتری به بتن دارند و می‌توانند این نوع مصالح را به خوبی در جای خود نگه دارند و به همین دلیل در ساختمان‌سازی اکثرا از میلگرد آجدار استفاده می‌شود؛ اما این بدین معنا نیست که از میلگرد ساده در ساختمان‌سازی استفاده نمی‌شود. هر چند کاربرد میلگرد ساده در ساختمان‌سازی بسیار کم است.

این مورد برای کاربرد میلگرد آجدار در صنعت نیز وجود دارند. اکثر انواع میلگرد صنعتی که در این حوزه به کار گرفته می‌شوند، از نوع ساده هستند؛ چراکه این دسته از مواد دارای ویژگی‌های مکانیکی خاصی هستند که آن‌ها را برای صنعت بهتر می‌کند. با اینکه میلگرد آجدار بیشترین کاربرد را در ساختمان‌سازی دارد، اما از آن در بعضی صنعت‌ها نیز استفاده می‌شود.

مقاله پیشنهادی  انواع میلگرد از نظر سایز و قطر

کاربرد انواع میلگرد صنعتی

کاربرد انواع میلگرد صنعتی

کاربرد انواع میلگرد صنعتی

اصلی‌ترین وظیفه میلگردهای غیرصنعتی، استحکام بخشی به ساختمان است. در طرف مقابل، انواع میلگرد صنعتی وجود دارد که کاربرد وسیع‌تری دارند. هر صنعتی می‌تواند بسته به حوزه کاری خود، از میلگرد ساده یا میلگرد صنعتی استفاده کند. در اکثر مواقع چنین کاربردی را از میلگرد صنعتی مشاهده می‌کنیم:

  • صنایع تولید پیچ و مهره
  • خودروسازی و صنعت ماشین‌آلات
  • تولید تجهیزات و ماشین‌های کشاورزی
  • دستگاه‌های تولید مواد غذایی
  • ساخت و تولید انواع اتصالات
  • خاموت سازی
  • تولید مفتول
  • ساخت ابزارآلات

تفاوت انواع میلگرد صنعتی و ساختمانی

تفاوت انواع میلگرد صنعتی و ساختمانی

تفاوت انواع میلگرد صنعتی و ساختمانی

در صورتی که با دسته‌بندی میلگردها آشنا باشید، می‌دانید که میلگردها از نظر گرید به 4 دسته A1، A2، A3 و A4 تقسیم می‌شوند. سه دسته آخر، بیشترین کاربرد را در ساختمان‌سازی دارند و باعث افزایش استحکام بتن می‌شوند. این دسته از مواد از نظر مکانیکی نیز بهتر عمل می‌کنند.

در طرف دیگر، شاهد تولید میلگرد صنعتی از نوع گرید A1 هستیم. به این نوع از میلگردها، میلگرد نرم نیز گفته می‌شوند. میلگردهای صنعتی شکل‌پذیری و خمش‌پذیری بسیار بهتری نسبت به دیگر انواع میلگرد دارند و به همین خاطر است که در صنایع مختلف از میلگرد نوع A1 استفاده می‌شوند.

میلگردهای ساختمانی استحکام بسیار بالایی دارند و خم کردن یا شکل دادن آن‌ها انرژی زیادی نیاز دارد. همچنین این دسته از مواد به نوعی تردتر هستند. انواع میلگرد صنعتی، از جنس فولادی نرم هستند و برای کاربردهای صنعتی بهینه شده‌اند تا شاهد افزایش کاربرد آن‌ها در صنعت باشیم.

در دسته‌بندی دیگر که می‌توان به میلگرد آجدار و ساده اشاره کرد، باید گفت که میلگرد صنعتی غالبا از نوع میلگرد ساده است؛ پس از نظر شکل ظاهری نیز میلگرد صنعتی و ساختمانی متفاوت هستند. میلگردهای استفاده شده در صنعت دارای ظاهری صاف و سیقلی هستند. هر چند ممکن است در برخی صنایع از میلگرد آجدار نیز استفاده شود.

مقاله پیشنهادی  مروری بر مفهوم بندیل میلگرد و جزییات بسته بندی آرماتور

ماشین کار میلگردهای صنعتی نیز نسبت به میلگردهای ساختمانی بهتر است. به دلیل استفاده از فولاد نرم این دسته از مواد قابلیت جوشکاری و ماشین کاری بیشتری دارند.

(منبع خارجی: لینک)

قیمت انواع میلگرد صنعتی

قیمت انواع میلگرد صنعتی

قیمت انواع میلگرد صنعتی

انواع میلگرد صنعتی به دلیل استفاده در صنایع مختلف، با افزودنی و ویژگی‌های متفاوت تولید می‌شود. نکته‌ای که حائز اهمیت است، کیفیت بالای این دسته از مواد فولادی است. به دلیل کاربرد صنعتی باید دقت زیادی در انتخاب مواد اولیه و نحوه ساخت آن‌ها به کار گرفته شود.

به همین دلیل از بهترین انواع فولاد در تولید میلگرد صعنتی استفاده می‌شود تا به بهترین کیفیت دست پیدا کنیم. هر چند هر صنعتی به نوع خاصی از میلگرد ساده یا صنعتی نیاز دارد و دقیقا به همین خاطر، قیمت روز میلگرد ساده و صنعتی می‌تواند بسته به نوع شمش فولادی که در تولید آن استفاده شده، متفاوت باشد.

خرید انواع میلگرد صنعتی از شرکت پردیس استیل آذربایجان

خرید انواع میلگرد صنعتی از شرکت پردیس استیل آذربایجان

خرید انواع میلگرد صنعتی از شرکت پردیس استیل آذربایجان

یکی از نکاتی که در خرید هر نوع میلگردی وجود دارد، قیمت و کیفیت قطعات است. شرکت پردیس آذربایجان به عنوان یکی از برترین تولید کنندگان قطعات فولادی و میلگرد، میلگردهای صنعتی را برای انواع صنایع تولید می‌کند. فولاد پردیس آذربایجان در زمینه تولید میلگرد صنعتی نیز با استفاده از بهترین مواد اولیه و روش‌های تولید مناسب سعی کرده تا میلگردهای تولید شده بهترین کیفیت را داشته باشند.

همچنین این مجموعه سعی کرده تا قیمت منصفانه‌ای برای میلگرد صنعتی باکیفیت خود در نظر بگیرد تا افراد بتوانند با هزینه کمتری برای صنایع مختلف میلگردهای باکیفیتی را خریداری کنند. چنانچه سوالی در این زمینه دارید که به پاسخ آن نرسیده‌اید، از بخش تماس با ما با کارشناسان این شرکت ارتباط حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *