راهنمای خرید میلگرد + مهم‌ترین نکات در خرید میلگرد

شرح مفصل راهنمای خرید میلگرد + بررسی مهم‌ترین نکات در خرید میلگرد

اگر قصد ساخت یک واحد مسکونی یا شخصی را دارید یا به عنوان مهندس در اجرای پروژه‌های ساختمانی فعالیت می‌کنید، به راهنمای خرید میلگرد نیاز خواهید داشت. اهمیت میلگرد به عنوان متریالی که بیش از 70 درصد سازه‌ها را تشکیل می‌دهد، بر کسی پوشیده نیست؛ اما چه تعداد از افراد فعال در این حوزه اطلاعات مناسبی برای انتخاب و خرید بهترین میلگرد متناسب با کاربردی مورد نیاز خود را دارند؟

در نگاه نخست به نظر می‌رسد که خرید میلگرد امری پیچیده نیست و اطلاع از قیمت روز میلگرد و کارخانجات تولید میلگرد کافیست؛ اما بسیاری از افرادی که به دنبال خرید میلگرد هستند، با مشکلات گسترده‌ای مواجه می‌شوند. در این مطلب از مجموعه صنعت تجارت پردیس آذربایجان قصد داریم تا به‌صورت مفصل و کامل درباره راهنمای خرید میلگرد، از قبل از خرید تا بعد از خرید، صحبت کنیم.

بررسی نکات مهم قبل از خرید میلگرد

بررسی نکات مهم قبل از خرید میلگرد

بررسی نکات مهم قبل از خرید میلگرد

یکی از بخش‌های قابل توجه درباره راهنمای خرید میلگرد، بررسی نکات مهم قبل از خرید این مقطع فولادی پرکاربرد است. خرید بهترین میلگرد در هر حجم و اندازه‌ای، از خریدهای گران قیمت محسوب می‌شود و به همین دلیل آشنایی با نکات مهم قبل از خرید میلگرد اهمیت زیادی دارد. (سایت best access doors)

  • توجه به انواع میلگرد

میلگردها به دو دسته آجدار، بدون آج یا ساده تقسیم می‌شوند. میلگرد آجدار شامل سه دسته میلگرد a2، a3 و a4 است که این عددها نوع آج روی میلگرد را نشان می‌دهند؛ به عنوان مثال میلگرد a2، دارای آج دوکی شکل معروف به آج 340، میلگرد a3 به‌صورت یکنواخت معروف به آج 400 و میلگرد a4 دارای آج مرکب و معروف به آج 500 است. میلگردهای ساده نیز که یکی از انواع میلگرد هستند، بر روی سطح خود هیچ‌گونه آج یا فرورفتگی ندارند و سطح این محصولات صاف و صیقلی است. لازم به ذکر است که نوع پروژه، استفاده از انواع میلگردها را تعیین می‌کند.

  • توجه به سایز میلگرد

توجه به سایز میلگرد

توجه به سایز میلگرد

توجه به سایر میلگرد در راهنمای خرید میلگرد، اهمیت زیادی دارد. برای اطلاع از سایز میلگرد باید به عددی توجه کنید که بعد از کلمه میلگرد درج می‌شود؛ به عنوان مثال عدد 8 در میلگرد 8، سایز قطر این محصول را نشان می‌دهد. در حالت کلی طول میلگردهای تولید شده 12 متر است و قطرهای کمتر از 10 میلی‌متر به‌صورت کلاف تولید می‌شوند. با توجه به نیاز مصرف‌کنندگان، میلگردهایی با طول 3 الی 11.7 متر نیز در بازار وجود دارند که به میلگردهای نرمال معروف هستند. اگر فردی در پروژه‌ای به قطرهای بزرگ‌تری نیاز داشته باشد، باید مقدار موردنیاز خود را سفارش دهد.

  • توجه به وزن میلگرد

از دیگر موارد مهم در راهنمای خرید میلگرد، توجه به وزن این قطعه فولادی است. شما می‌توانید یک نمونه کوچک از فروشنده درخواست کرده و وزن نمونه را بر اساس گرم، تقسیم بر طول نمونه برحسب میلی‌متر کنید. با استفاده از جدول زیر می‌توانید به استاندارد بودن وزن میلگرد خود پی ببرید.

قطر اسمی وزن میلگرد آجدار به ازا یک متر طول (m/kg) وزن میلگرد آجدار به ازا 12 متر طول (kg)
max min max min
6 0.240 0.204 2.880 2.448
8 0.427 0.363 5.124 4.356
10 0.653 0.579 7.836 6.948
12 0.941 0.835 11.292 10.020
14 1.271 1.150 15.252 13.800
16 1.659 1.501 19.908 18.012
18 2.100 1.900 25.200 22.800
20 2.594 2.347 31.128 28.164
22 3.129 2.831 37.548 33.972
25 4.004 3.696 48.048 44.352
28 5.023 4.637 60.276 55.644
32 6.562 6.058 78.744 72.696
36 8.310 7.670 99.720 92.040
40 10.265 9.475 123.180 113.700
50 16.037 14.803 192.444 177.636
مقاله پیشنهادی  بررسی روش های تولید میلگرد

بررسی نکات مهم حین خرید میلگرد

بررسی نکات مهم حین خرید میلگرد

بررسی نکات مهم حین خرید میلگرد

در ادامه راهنمای خرید میلگرد، قصد داریم نکات مهم هنگام خرید این محصول فولادی را بررسی کنیم.

  • توجه به نوع برند و کیفیت میلگرد

در راهنمای خرید میلگرد توجه به کیفیت این محصول فولادی اهمیت زیادی دارد. کارخانه‌های معتبر تولید میلگرد در کشور، مطابق با استاندارد ملی ایران این محصولات فولادی را تولید می‌کنند. کیفیت نهایی میلگرد به کیفیت شمش مصرفی وابسته است و به همین دلیل برخی کارخانجات، میلگردهای باکیفیت‌تری تولید می‌کنند. همچنین شناخت برندهای معتبر در تولید میلگرد باکیفیت، یکی از مهم‌ترین نکات در خرید میلگرد محسوب می‌شود.

  • توجه به استاندارد میلگرد

توجه به استاندارد میلگرد

توجه به استاندارد میلگرد

در کشورهای مختلف، میلگرد با استانداردهای متفاوتی تولید می‌شود و هر استانداردی طبقه‌بندی معینی در رابطه با خواص مکانیکی فولادها دارد. در ایران اغلب میلگردها بر اساس استانداردهای روسی تولید می‌شوند.

  • توجه به سبک یا سنگین بودن میلگرد

میلگردها به دو دسته سبک و سنگین تقسیم می‌شوند. وزن میلگردهای سبک از اندازه استاندارد پایین‌تر است و کیفیت کمتری نسبت به حد استاندارد دارند. میلگردهای سنگین همان میلگردهای استاندارد هستند که در اکثر کارخانه‌ها تولید می‌شوند.

  • در نظر گرفتن مسافت حمل‌ونقل میلگرد

درنظرگرفتن مسافت حمل‌ونقل میلگرد

درنظرگرفتن مسافت حمل‌ونقل میلگرد

بر اساس نوع سفارش، هزینه‌ای صرف حمل‌ونقل میلگرد از درب کارخانه یا محل خریداری شده به محل موردنظر خریدار دریافت می‌شود. بهتر است قبل از نهایی کردن خرید، درباره این موضوع با فروشندگان محصول صحبت کنید و از مشاوران فعال در این زمینه کمک بگیرید.

  • توجه به قیمت میلگرد درب کارخانه

قیمت روز میلگرد یکی از مواردی است که در راهنمای خرید میلگرد باید به آن توجه کرد. در بسیاری از موارد، خرید بهترین میلگرد از یک برند معتبر و باکیفیت مستلزم پرداخت هزینه بیشتری است. قیمت بالای میلگرد لزوما کیفیت بالای این محصول را نشان نمی‌دهد؛ اما می‌توان گفت تا حدودی کیفیت محصول با قیمت آن رابطه‌ای مستقیم دارد.

بررسی نکات مهم بعد از خرید میلگرد

بررسی نکات مهم بعد از خرید میلگرد

بررسی نکات مهم بعد از خرید میلگرد

در راهنمای خرید میلگرد، توجه به نکات مهم بعد از خرید این محصول فولادی نیز حائز اهمیت است. امکان دارد پس از خرید میلگرد، فکر کنید که کار شما به اتمام رسیده؛ اما بعد از خرید و تخلیه بار نیز اموری وجود دارد که باید انجام دهید. توجه به این نکات و انجام کارها، کیفیت و طول عمر محصول شما را افزایش می‌دهد. (منبع: Gra-rock)

  • مطابقت دادن اطلاعات فاکتور با میلگرد دریافتی

اگر میلگرد را از مجموعه‌های معتبر خریداری کنید، می‌توانید درباره اصالت میلگرد خریداری شده اطمینان حاصل کنید؛ اما جهت اطمینان بیشتر از تطابق میلگرد دریافتی با فاکتور، باید پیش از تخلیه میلگردها این مورد را بررسی کنید تا در صورت عدم مطابقت با سفارش ثبت شده، اقلام دریافتی را مرجوع کنید. مطابقت دادن فاکتور از بخش‌های مهم راهنمای خرید میلگرد است.

  • توجه به حفظ و نگهداری میلگردها

توجه به حفظ و نگهداری میلگردها

توجه به حفظ و نگهداری میلگردها

جنس اکثر میلگردها از فولاد است و آلیاژ استفاده شده در ساخت آن‌ها به دلیل ضدزنگ نبودن در مجاورت با رطوبت و آب دچار زنگ‌زدگی می‌شود. این موارد نشان می‌دهند که محل و شرایط نگهداری از میلگردها اهمیت زیادی دارد. نکاتی که در ادامه ذکر شده، می‌تواند از آسیب میلگرد هنگام نگهداری از این محصولات جلوگیری به عمل آورد:

  • محل مناسبی برای تخلیه میلگردها در نظر بگیرید (بهتر است مکان مدنظر 10 الی 15 سانتی‌متر از سطح زمین فاصله داشته باشد).
  • از آنجایی که خاک و گچ باعث جذب رطوبت می‌شوند، از تماس میلگردها با این مواد جلوگیری شود.
  • اگر میلگردها به خاک یا گچ آلوده شدند، قبل از استفاده حتما سطح آن‌ها را پاکسازی کنید.
  • بهتر است محل قرارگیری میلگرد مسقف و به دور از تابش مستقیم نور خورشید باشد.
  • میلگردها نباید خیس شوند و محل نگهداری آن‌ها نباید مرطوب باشد.
مقاله پیشنهادی  بهترین میلگرد آجدار + کاربرد و ویژگی‌ها

راهنمای خرید میلگرد از مجموعه‌های داخل کشور

راهنمای خرید میلگرد از مجموعه‌های داخل کشور

راهنمای خرید میلگرد از مجموعه‌های داخل کشور

در راهنمای خرید میلگرد به این نکته توجه کنید که می‌توانید این محصول را به سه طریق خرید از کارخانه، بنگاه و شرکت‌های بازرگانی تهیه نمایید که هریک دارای نقاط ضعف و قوتی هستند.

  • خرید میلگرد از کارخانه

اگر قصد خرید میلگرد در تناژ بالا را دارید و به دنبال قیمت مناسب‌تری هستید، خرید میلگرد از کارخانه گزینه مناسبی است. خرید میلگرد از کارخانه، مقرون‌به‌صرفه‌تر به نظر می‌آید و بسیاری از مشتریانی که حجم خرید آن‌ها بیشتر از یک تریلی است، ترجیح می‌دهند محصول خود را از تولیدکنندگان اصلی و با قیمت مناسبی تهیه کنند.

  • خرید میلگرد از بنگاه

خرید میلگرد از بنگاه

خرید میلگرد از بنگاه

خرید میلگرد از بنگاه برای آن دسته از خریدارانی مناسب است که قصد خرید میلگرد در حجم پایین دارند. در انبارها و بنگاه‌های خرید میلگرد، محدودیتی از بابت خرید وجود ندارد و خریدار می‌تواند حتی یک شاخه میلگرد نیز خریداری کند. البته لازم به ذکر است که گاهی امکان خرید میلگرد از بنگاه در حجم بالا محقق نمی‌شود. قیمت خرید میلگردهایی که بنگاه‌ها ارائه می‌کنند در مقایسه با کارخانه‌ها گران‌تر است.

  • خرید میلگرد از شرکت‌های بازرگانی

شرکت‌های بازرگانی نقش مهمی در چرخه خرید و فروش بهترین میلگرد ایفا می‌کنند و در راهنمای خرید میلگرد جایگاه ویژه‌ای دارند. این شرکت‌ها امکان فروش با حجم کم و خرید میلگرد از کارخانه‌هایی که عرضه مستقیم محصولات به مصرف‌کنندگان نهایی را ندارند، برای خریداران فراهم می‌کنند. همچنین استفاده از خدماتی مانند مشاوره خرید، ارسال سریع، صدور فاکتور رسمی برای انواع شرکت‌ها، ضمانت بازگشت کالا در صورت مغایرت با فاکتور از جمله ویژگی‌های این شرکت‌هاست.

مراحل خرید میلگرد

مراحل خرید میلگرد

مراحل خرید میلگرد

در ادامه راهنمای خرید میلگرد، مواردی بررسی می‌شود که باید در پروسه کلی تهیه میلگرد به آن‌ها توجه کنید:

  • تحقیق درباره میلگرد

پیش از خرید میلگرد، باید درباره مشخصات محصول و مرتبط بودن آن با پروژه تحقیق شود تا از عواقب اشتباهات جبران‌ناپذیری که امکان دارد در این پروسه اتفاق بیفتد، پیشگیری به عمل آید.

  • انجام مشاوره با کارشناسان فروش میلگرد

پس از انتخاب نوع میلگرد، سایز و سایر مشخصات آن، بهتر است با کارشناسان فروش مشورت کنید تا خریدی هدفمند و مطمئن را تجربه نمایید.

  • شناسایی مقدار میلگرد لازم

شناسایی مقدار میلگرد لازم

شناسایی مقدار میلگرد لازم

برای طی هرچه راحت‌تر پروسه خرید، بهتر است میزان تناژ مورد نیاز خود را قبل از خرید بررسی و شناسایی کرده و سپس سفارش خود را ثبت و اقدام به خرید نمایید.

  • اطلاع از قیمت روز میلگرد

باید پیش از خرید، از قیمت میلگرد اطلاع داشته باشید. برای استعلام قیمت روز میلگرد می‌توانید به کارشناسان بخش فروش واحدی مراجعه کنید که قصد خرید از آن را دارید. به یاد داشته باشید که برخی شرکت‌ها به دلیل منافع خود، قیمت‌هایی بالاتر از حد نرمال را ارائه می‌کنند و به همین دلیل باید به مجموعه‌های معتبر مراجعه کنید.

  • دریافت پیش فاکتور

دریافت پیش فاکتور

دریافت پیش فاکتور

قبل از انجام قطعی معامله و پرداخت مبلغ، باید از کارشناسان بخش فروش فاکتور دریافت کنید. در پیش فاکتور خرید ریز مبالغ نوشته شده و این امر انجام یک معامله مطمئن را تضمین می‌کند.

  • اعلام آدرس به کارشناس مربوطه

برای دریافت میلگرد خریداری شده، باید آدرس دقیق خود را به کارشناسان بخش فروش ارسال کنید تا در فرایند خرید و تحولی این محصول فولادی با مشکل مواجه نشوید.

  • اطمینان از وزن بار پس از تحویل میلگرد

اطمینان از وزن بار پس از تحویل میلگرد

اطمینان از وزن بار پس از تحویل میلگرد

یکی از نکات مهمی که باید در راهنمای خرید میلگرد به آن اشاره کرد است است که پس از دریافت بار، باید مجددا آن را وزن کرده و از استاندارد بودن وزن میلگرد دریافتی و سفارش داده خود اطمینان حاصل کنید.

  • بررسی میلگرد خریداری شده

پس از دریافت میلگرد، باید بار دریافتی را به‌طور کامل بررسی کنید تا از سلامتی و صحت کالای ارسال شده مطمئن شوید. نکاتی که باید به آن توجه کنید شامل رنگ محصول است که میلگرد نباید دچار زنگ‌زدگی شده باشد. همچنین هر کارخانه‌ای آرم مخصوص به خود را دارد که بر روی میلگرد حک می‌کند؛ هنگام تحویل کالا به آرم حک شده میلگرد توجه نشان دهید و آن را بررسی نمایید. بهتر است به تمامی نکات گفته شده در راهنمای میلگرد توجه کنید تا پروژه خود را با موفقیت به پایان برسانید.

مقاله پیشنهادی  بهترین میلگرد آجدار + کاربرد و ویژگی‌ها

خرید میلگرد از تولیدکننده‌های برتر داخلی

خرید میلگرد از تولیدکننده‌های برتر داخلی

خرید میلگرد از تولیدکننده‌های برتر داخلی

خرید بهترین میلگرد با آگاهی کافی در این نوسانات بازار و با توجه به قیمت روز میلگرد اهمیت زیادی دارد. قبل از خرید، هنگام خرید و بعد از خرید میلگرد، نکاتی وجود دارد که رعایت آن‌ها خریدی عالی و رضایت‌بخشی را به دنبال خواهد داشت. برای خرید میلگرد باید به وزن، استاندارد تولید، نوع کاربرد و انواع میلگرد، کیفیت میلگرد و برند سازنده آن توجه داشته باشید. خرید میلگرد معمولا از کارخانه، بنگاه و شرکت‌های بازرگانی امکان‌پذیر است که هریک از این مجموعه‌ها مزایا و معایب خاص خود را دارند.

اگر از آن دسته خریدارانی هستید که قصد خرید میلگرد در تناژ بالا و با قیمت مناسب را دارید، بهترین راه خرید میلگرد برای شما مراجعه به کارخانه است. چنانچه پس از مطالعه این مطلب از راهنمای خرید میلگرد که توسط صنعت تجارت پردیس آذربایجان تهیه شده همچنان نیاز به راهنمایی و مشاوره کارشناسان خبره دارید، برای دریافت اطلاعات بیشتر به بخش تماس با ما مراجعه نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *