امضا قرارداد سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم

امضا قرارداد سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم

امضا قرارداد سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم


برگزاری آیین سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم یکی از دستاوردهای کلان توسعه سیستم انتقال فاضلاب شهری می باشد. مسیر این طرح در جهت انتقال فاضلاب به تصفیه خانه جنوب شهر قم طراحی شده است. این طرح با همت شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان و حضور ریاست جمهور جناب آقای رئیسی و مسئولان بخش های اجرایی کشور و استان قم افتتاح گردید. اجرای این طرح در واقع گامی نوین در مسیر توسعه زیرساخت سیستم آب و فاضلاب این استان به شمار می رود.

بنابر اعلام برنامه های اجرایی در این آیین امضای قرارداد سرمایه گذاری در مسیر توسعه سیستم تصفیه فاضلاب شهری و صنعتی اجرا گردید. هدف از اجرای این طرح این است تا با حضور مستقیم سرمایه گذاران مسیر توسعه زیرساخت های شهری سرعت بیشتری بیابد. این برنامه که با حضور ریاست جمهور، هیئت اجرایی دولت، مسئولان شهری و آبفای استان برگزار شد توانست به تحقق این مسیر کمک نماید. در این برنامه هدف اصلی توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهری می باشد که شامل خطوط انتقال فاضلاب است. این خطوط نیز شامل شهرک های پردیسان، مسکن شهر و شهرک دانشگاهی می باشد. این طرح با امضای مهدی نظرزاده سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان قم و شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان به صورت رسمی وارد فاز اجرایی گردید.

بررسی اهمیت سرمایه‌گذاری 30 هزار میلیارد ریالی در بخش فاضلاب قم

در این برنامه سرمایه گذاری شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان تصفیه خانه فاضلاب استان قم در حدود 3 هزار میلیارد اعلام گردید. ایشان اهداف اجرایی تعیین شده در این تفاهم نامه را به شکلی تفسیر نمود که سبب توسعه مدیریت فاضلاب شهری در بلند مدت می گردد. در این طرح سرمایه گذاری برای توسعه زیرساخت با احداث ۱۵ کیلومتر خط انتقال فاضلاب از شهرک پردیسان، مسکن شهر و دانشگاهی اجرا می شود. همچنین احداث ۴۰ کیلومتر خط انتقال فاضلاب به سوی تصفیه‌خانه فاضلاب در بخش جنوبی شهر قم از جمله برنامه های اجرایی در این قرارداد است. تمامی مسیر صورت گرفته در این برنامه با کمک سرمایه گذاران شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان و تاثیر مستقیم آنها اجرایی و مدیریت شده است.

مسیر انتقال پساب به سوی سلفچگان و نیزار

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان قم در تبین مسیر تصفیه فاضلاب بیان نمود که شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان پس از اجرای روند تصفیه فاضلاب پساب حاصل را به سمت محور سلفچگان و نیزار منتقل می نماید. همچنین ایشان بر این موضوع تاکید نمود که هدف از اجرای طرح های توسعه فاضلاب شهری به ویژه خط انتقال و تصفیه خانه فاضلاب پردیسان در جهت آزادسازی منابع آب شرب می باشد که امروزه در بخش های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. در این طرح هدف اصلی آن است تا پساب حاصل از فعالیت های شهری و صنعتی جایگزین آب شرب گردد و مسیر توسعه زیرساخت ها را با سرعت بیشتری در این بخش طی نمایند. همچنین به خاطر داشته باشید سرمایه گذاری در این مسیر می تواند سبب ایجاد ظرفیت بالایی در اشتغال پایدار نیز گردد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *