معرفی اجمالی بهترین میلگرد برای تیرچه

بهترین میلگرد برای تیرچه

تیرچه از جمله اجزای بسیار مهم در سازه است که نقشی اساسی در استحکام و امنیت سازه ایفا می‌کند؛ بنابراین میلگردی که برای تیرچه استفاده می‌شود، باید از استانداردهای خاصی پیروی کند و در ساخت آن از مواد و قطعات با قابلیت استحکام بالا استفاده شود. انواع مختلفی از میلگردها در ساختمان‌سازی و صنعت مورد بهره برداری قرار می‌گیرند. البته تمامی این میلگردها را نمی‌توان در تیرچه به کار برد و برای ایمنی بیشتر سازه باید به دنبال بهترین میلگرد برای تیرچه بود.

بنابراین تیرچه، میلگرد به خصوصی دارد و اگر بتوان آن را از بهترین برند میلگرد ایران خریداری کرد، امنیت سازه تا چندین برابر افزایش می‌یابد و دیگر نگرانی از بابت تخریب و یا ترک خوردگی سقف سازه نخواهید داشت. در این مطلب از شرکت صنعت تجارت پردیس آذربایجان قصد داریم به بررسی بهترین میلگرد ایران در تیرچه سازه بپردازیم و در نهایت نکات مهم در انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه را شرح دهیم تا بهترین نوع میلگرد در ایران را برای سازه مدنظر خود خریداری نمایید.

آشنایی با انواع میلگرد تیرچه

آشنایی با انواع میلگرد تیرچه

آشنایی با انواع میلگرد تیرچه

تیرچه‌ها سازه‌هایی آماده شده برای سقف تیرچه بلوک هستند که از بتن و خرپای فلزی تولید شده‌اند. قسمت خرپای تیرچه از میلگرد فولادی ساخته می‌شود که مورد بحث ما در این نوشته است. میلگردی که در سقف سازه استفاده می‌شود، میلگرد تیرچه نام دارد و با توجه به اهمیت ویژه‌ای که سقف در امنیت سازه دارد، خرید بهترین میلگرد ایران برای تضمین استحکام و مقاومت سازه در برابر ترک و یا تخریب ضروری محسوب می‌شود.

میلگردی که در تیرچه به کار می‌رود، باید از نوع A2 و یا A3 باشد. این دو نوع میلگرد که بهترین میلگرد برای تیرچه محسوب می‌شوند، از نوع آجدار هستند و استحکام تسلیم و کششی بالایی از خود نشان می‌دهند. البته میلگردهای آجدار خریداری شده، لزوما مشخصات ذکر شده در برگه مشخصات استاندارد شرکت را ندارند و به همین علت همواره توصیه می‌شود قطعات فولادی را از بهترین برند میلگرد ایران خریداری نمایید تا از مقاومت و انعطاف کششی استاندارد میلگرد مطمئن شوید.

استفاده از بهترین میلگرد برای تیرچه

استفاده از بهترین میلگرد برای تیرچه

استفاده از بهترین میلگرد برای تیرچه

میلگرد تیرچه را باید از بهترین متریال به‌کاررفته در مراحل تولید آن انتخاب کنید و در کنار اینکه به متریال و مواد به‌کاررفته در تولید میلگرد دقت می‌کنید، حتما شرایط آب‌وهوایی منطقه موردنظر خود را هم در نظر بگیرید. دلیل این توصیه، به مقاومت انواع میلگرد در شرایط آب‌وهوایی مختلف مربوط می‌شود.

مقاله پیشنهادی  مقاومت کششی میلگرد و نحوه محاسبه آن

برای نمونه، میلگرد فولاد کربن هرچند از پرکاربردترین میلگردهای تیرچه در ایران محسوب می‌شود، اما در برابر خوردگی ضعیف بوده و نمی‌تواند انتخاب ایده‌آلی به عنوان بهترین میلگرد برای تیرچه در مناطقی با آب‌وهوای مرطوب باشد. برای جایگزینی این نوع میلگرد، میلگرد اپوکسی گزینه خوبی است. این میلگرد در برابر آب شور و خوردگی بسیار مقاوم است و از این جهت برای سقف و کف بهترین انتخاب به شمار می‌آید.

میلگرد اروپایی نوع دیگری از میلگردهای به‌کاررفته برای تیرچه سازه است که به دلیل ارزان بودن، فروش خوبی دارد؛ اما میلگرد اروپایی مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهد و از این جهت برای مناطق زلزله‌خیز بدترین انتخاب محسوب می‌شود. اگر به دنبال انتخاب بهترین میلگرد ایران برای تیرچه هستید، سراغ میلگرد اروپایی نروید.

نوع دیگر میلگرد به‌کاررفته در ساختمان‌سازی، میلگرد فولادی ضدزنگ است که در برابر خوردگی مقاومت بسیار بالایی دارد و بهترین میلگرد برای تیرچه به شمار می‌آید. از این رو به دلیل محبوبیت بیشتر از نظر ایمنی، در پروژه‌های ساختمان‌سازی با هزینه بیشتر به کار می‌رود. علاوه بر این، میلگرد گالوانیزه نسبت به میلگرد کربن یا سیاه تا 40 برابر مقاوم‌تر بوده و برای پروژه‌هایی که مقاومت و استحکام سازه را به هزینه‌های آن ترجیح می‌دهند، در اولویت قرار دارد.

انواع قطعات به‌کار رفته در میلگرد تیرچه

انواع قطعات به‌کاررفته در میلگرد تیرچه

انواع قطعات به‌کاررفته در میلگرد تیرچه

رایج‌ترین قطعاتی که در میلگرد تیرچه به کار می‌روند، عبارت‌اند از:

  • میلگرد ممان منفی

در قسمت دهانه، یعنی جایی که تیرچه به شناژ یا تیر ختم می‌شود، میلگرد به شکل گونیا خم شده و بخش کوتاهی از آن قسمت در درون بتن قرار می‌گیرد. پس از اتمام مراحل کار، چند قسمت آن سیم بندی می‌شود که به این میلگردها، ممان منفی می‌گویند.

  • میلگرد اوتکا

میلگرد اوتکا

میلگرد اوتکا

اگر تیرچه به اندازه کافی وارد تکیه گاه نشود، از اوتکا استفاده می‌کنند که این میلگرد معمولا به صورت یک طرفه یا دوطرفه تولید می‌شود و عملکرد و شکل آن با میلگرد ممان منفی فرق می‌کند. این میلگرد بیشترین کاربرد را در تیرچه ساختمان دارد.

  • میلگرد حرارتی

میلگردهای حرارتی از جمله مصالح پرکاربرد در ساختمان‌سازی هستند که بعد از اتمام کار با سقف و جای گذاری تیرآهن‌ها، در جهت عمود بر تیرچه و با فاصله 20 تا 30 سانتی‌متری به کار گرفته می‌شوند. میلگردهای حرارتی اصولا با محاسبات از قبل تعیین شده و با یکی از قطرهای 6، 8 و یا 10 استفاده می‌شوند.

مقاله پیشنهادی  معرفی مناسب‌ترین نوع میلگرد برای سقف

از آنجایی که محاسبات و تعیین بهترین میلگرد برای تیرچه در هر پروژه‌ای باید با نهایت دقت انجام شود، بهترین کار این است که از کارشناسان و متخصصان این حوزه کمک بگیرید. همچنین برای پیش بینی میزان بودجه موردنیاز برای سازه مدنظر خود می‌توانید نگاهی به صفحه قیمت روز میلگرد بیندازید.

راهنمای محاسبات میلگرد در تیرچه

راهنمای محاسبات میلگرد در تیرچه

راهنمای محاسبات میلگرد در تیرچه

پس از اینکه با کاربرد میلگرد در تیرچه و بهترین میلگرد برای تیرچه در ساختمان‌سازی آشنا شدید، نوبت به آشنایی با روش‌های محاسباتی میلگرد تیرچه می‌رسد که برای این کار در حالت کلی دو روش وجود دارد:

  • جدول میلگرد تیرچه

با استفاده از جدول تیرچه می‌توان خصوصیات و مشخصات انواع میلگرد استفاده شده در ساختمان را بررسی کرد.

  • میلگردگذاری

برای بارگذاری میلگرد زنده و مرده بر اساس مقررات ملی ساختمان، از روش میلگردگذاری استفاده می‌شود.

نکات مهم در انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه

نکات مهم در انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه

نکات مهم در انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه

بهترین میلگرد برای تیرچه که امروزه بیشترین کاربرد را دارد، اوتکا نام داشته و به دلیل داشتن شکل منحصربه‌فرد و استانداردهای لازم، برای سقف تیرچه بلوک گزینه ایده‌آلی به شمار می‌آید. کیفیت بالای این میلگرد در کنار مقاومت و استحکام تسلیم و کششی بسیار خوب آن باعث شده تا پروژه‌هایی که از میلگرد اوتکا در سقف استفاده می‌کنند، امنیت تضمین شده‌ای داشته باشند و از ارتعاشات وارد شده به سازه در راستای تخریب آن جلوگیری کنند. با توجه به کاهش شدید خیز سقف، میلگرد اوتکا در سقف عملیات مقاوم سازی را افزایش می‌دهد؛ البته برای اجرای سقف‌های تیرچه بلوک باید نکات زیر را نیز رعایت کنید:

  • میلگردهای اوتکا را در محل مناسبی از کارگاه قرار دهید تا به این طریق میلگردها را به راحتی قطع و یا خم کنید.
  • هر یک از میلگردها را که دارای قطر یکسان هستند، از یکدیگر جدا کنید.
  • فاصله تیرچه‌ها نباید بیش از 70 سانتی‌متر باشد.
  • فاصله میلگرد کششی از لبه پایینی بلوک باید حدود 10 میلی‌متر باشد، نه بیشتر!
  • میلگردهای آجدار را برای تیرچه انتخاب کنید؛ معمولا از میلگردهای نوع A2 و A3 برای این کار استفاده می‌شود.
  • انتخاب بهترین میلگرد برای تیرچه را از شرکت‌های معتبر و شناخته شده انجام دهید تا از کیفیت و استحکام میلگردهای خریداری شده اطمینان حاصل کنید.
مقاله پیشنهادی  فرق میلگرد A3 و A4 + بررسی ویژگی‌های هریک

(منبع)

اهمیت میلگرد تیرچه در مقاومت سازه

اهمیت میلگرد تیرچه در مقاومت سازه

اهمیت میلگرد تیرچه در مقاومت سازه

میزان مقاومت قسمت‌های مختلف سازه در برابر نیروی خمشی و کششی، به نوع میلگرد به‌کاررفته شده در تیرچه پیش تنیده، خواص شیمیایی و مکانیکی آن و ارتباط بین فولاد و بتن وابسته است؛ بنابراین مهندسان و متخصصین این حوزه باید در انتخاب میلگرد تیرچه نهایت دقت را داشته باشند و انواع میلگرد را از بهترین برند میلگرد ایران خریداری کنند.

تضمین امنیت و استحکام سازه با خرید بهترین نوع میلگرد در ایران

تضمین امنیت و استحکام سازه با خرید بهترین نوع میلگرد در ایران

تضمین امنیت و استحکام سازه با خرید بهترین نوع میلگرد در ایران

خرید بهترین میلگرد برای تیرچه تنها به مرحله خرید آن از مرجعی معتبر و شناخته شده ختم نمی‌شود؛ بلکه پس از خرید باید میلگردها را در محیطی مطلوب از نظر آب‌وهوایی نگهداری کنید تا دچار زنگ زدگی نشوند. علاوه بر این کسب اطلاعات در مورد انواع میلگرد و به ویژه میلگرد A2 و A3 می‌تواند به خرید مطمئن و درست شما در این راستا کمک کند.

معمولا میلگردهای نوع A3 با تنش جاری 4000 کیلوگرم بر سانتی‌متر و تغییر شکل نسبی 14 درصدی بیشتر در ساخت تیرچه به کار گرفته می‌شود و از این جهت برای کارهای آهنگری و انعطاف بالا در سایر سازه‌ها چندان مناسب نیست؛ از این رو نمی‌توان از میلگرد A3 در جوشکاری استفاده کرد و بیشترین کاربرد آن به تیرچه مربوط می‌شود.

با توجه به این توضیحات، انتخاب بهترین برند میلگرد ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چرا که بدون میلگرد بتن در هر جایی از سازه استحکام کافی از خود نشان نمی‌دهد و باید برای افزایش استحکام کششی بتن از میلگرد استفاده شود.

از طرفی در نظر گرفتن تمامی عوامل در خرید بهترین میلگرد برای تیرچه از جمله محاسبات میلگرد تیرچه، خواص شیمیایی و مکانیکی، نوع میلگرد، اندازه میلگرد و غیره، پروسه‌ای سخت و دشوار است. از این رو پیشنهاد می‌کنیم برای خریدی بهتر و مطمئن‌تر با کارشناسان ما ار بخش تماس با ما در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را در زمینه خرید بهترین میلگرد ایران دریافت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *