بهترین میلگرد آجدار + کاربرد و ویژگی‌ها

بهترین میلگرد آجدار + کاربرد و انواع میلگرد آجدار

میلگرد از جمله قطعات فولادی است که در بازار داخلی و خارجی با تنوع و کیفیت‌های مختلفی تولید می‌شود. این کیفیت و تنوع میلگردها بسته به فاکتورهای مختلفی تعیین می‌شوند و به این ترتیب قیمت انواع میلگردها با یکدیگر فرق می‌کند. میلگرد آجدار از جمله میگردهایی به شمار می‌رود که در ایران تولید و فروش بالایی دارد و به همین علت این دسته از میلگردها به عنوان پرکاربردترین میلگرد در ساخت‌وساز شناخته می‌شوند.

میلگردهای آجدار با تنوع بالا و با استحکام کششی متفاوت تولید و عرضه می‌شوند؛ اما سوالی که در این بین برای کاربران پیش می‌آید این است که هر یک از میلگردهای آجدار در چه سازه‎ای به کار می‌روند و بهترین میلگرد آجدار پرفروش کدام است؟ برای پاسخ به این سوال در این نوشته از صنعت تجارت پردیس آذربایجان ابتدا باید با انواع میلگرد آجدار آشنایی نسبی پیدا کنیم و سپس با بررسی برترین شرکت‌های فعال در این حوزه، به پاسخ سوال بهترین میلگرد آجدار دست پیدا کنیم.

آشنایی با کاربرد میلگرد آجدار

آشنایی با کاربرد میلگرد آجدار

آشنایی با کاربرد میلگرد آجدار

میلگرد با قرار گرفتن در بتن، باعث افزایش استحکام فشاری و کششی سازه بتنی می‌شود. در این حالت برای افزایش هرچه بیشتر استحکام بتن و سازه موردنظر، از میلگردهای آجدار بهره می‌گیرند. افزودن آج به قطعات فولادی موجب بیشتر شدن چسبندگی میلگرد در داخل درون بتن می‌شود. با ایجاد زبری در سطح میلگردهای ساده، میلگردهای جدیدی تولید می‌شوند که با نام میلگرد آجدار شناخته می‌شوند. چنانچه به اطلاعات تخصصی‌تری درباره این قطعه فولادی نیاز دارید، به مقاله انواع میلگرد آجدار در وبلاگ کارخانه میلگرد پردیس نگاهی بیندازید.

انواع میلگرد آجدار

تولید میلگردهای آجدار متنوع با شکل ظاهری مختلف باعث به دست آمدن گریدها و آج‌های متفاوت می‌شود که هر یک از این آج‌ها بسته به کاربردی که دارند، از مقاومت و استحکام فشاری و کششی متفاوتی نیز برخوردارند. معمولا در کشور ما ایران، کارخانه‌های معروف تولیدکننده فولاد و آهن‌آلات، میلگردها را در چهار دسته A1، A2، A3 و A4 عرضه می‌کنند.

در بین این چهار دسته‌بندی کلی، میلگردهای A1 جزو میلگردهای ساده محسوب می‌شوند که مورد بحث ما در این نوشته از تجارت پردیس آذربایجان نیستند؛ اما سه دسته دیگر یعنی A2، A3 و A4 جزو میلگردهای آجدار به شمار می‌آیند و بیشترین کاربرد را در ساختمان‌سازی دارند. (منبع خارجی: BN Products)

  • میلگرد آجدار A2

میلگرد آجدار A2

میلگرد آجدار A2

میلگردهای آجدار A2 با آج‌های ساده تولید می‌شوند و نسبت به میلگردهای A3 و A4 زبری کمتری در سطح خود دارند. این دسته از میلگردهای آجدار در لیست قطعات نیمه ‌سخت طبقه‌بندی می‌شوند؛ به عبارت دیگر میلگردهای آجدار از نوع A2 از کمترین استحکام بین میلگردهای آجدار برخوردارند.

  • میلگرد آجدار A3

نوع دیگر، میلگرد آجدار A3 است که در بین میلگردهای آجدار، بیشترین کاربرد و بیشترین تقاضا را دارد. این دسته از قطعات آج‌هایی به شکل پیچیده‌تر و زبری سطح بیشتری دارند و به همین علت در لیست میلگردهای سخت قرار می‌گیرند.

  • میلگرد آجدار A4

میلگرد آجدار A3

میلگرد آجدار A3

در نهایت آخرین نوع بهترین میلگرد آجدار، میلگردهای A4 هستند و همان طور که انتظارش را داشتیم، بیشترین استحکام را در بین میلگردهای آجدار دارند. آج‌های موجود روی سطح این دسته از میلگردها به صورت مرکب بوده و پیچیده‌ترین سطح را دارند.

مقاله پیشنهادی  تفاوت میلگرد سبک و سنگین در چیست؟

لازم به ذکر است که این سه دسته از میلگردهای آجدار بر اساس شکل ظاهری با نام‌های میلگرد آجدار مارپیچی، جناقی و مرکب نیز در بازار شناخته می‌شوند و هرکدام بسته به کاربرد خاص خودشان، تقاضاهای مختلفی از سوی خریداران دارند. هرچه گرید میلگرد افزایش پیدا کند، سختی آن نیز بیشتر می‌شود. همچنین این گریدبندی برای شکل ظاهری و پیچیدگی آج‌ها نیز ذکر می‌شود؛ پس می‌توان گفت که میلگرد آجدار مرکب با گرید A4 از نظر ظاهری پیچیده بوده و بیشترین استحکام را دارد.

بهترین میلگرد آجدار

بهترین میلگرد آجدار

بهترین میلگرد آجدار

از آنجایی که شرایط اقلیمی در کشور ما تنوع بالایی دارد و بهره‌گیری از انواع مختلف میلگرد آجدار به شرایط آب و هوایی و اقلیمی وابسته است، کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد در کشور از ترکیب استانداردهای جهانی برای ساخت میلگرد استفاده می‌کنند؛، به همین علت معرفی یک نوع میلگرد آجدار از بین انواع مختلف آن، به عنوان بهترین میلگرد آجدار منطقی نیست. هرچند فاکتورهای زیادی در انتخاب میلگرد وجود دارد که در مطلب مربوط به بهترین میلگرد آورده شده است. با وجود تمامی این توضیحات، انتخاب میلگرد همواره دغدغه اصلی فعالان این حوزه بوده است.

مهم‌ترین عواملی که در انتخاب بهترین و مناسب‌ترین میلگرد آجدار در ساختمان سازی موثر هستند، عبارت‌اند از:

  • اعتبار کارخانه‌ تولید‌کننده‌ میلگرد
  • روش تولید محصول
  • ضخامت میلگرد
  • ترکیبات شیمیایی به کاررفته در تولید محصول
  • شرایط اقتصادی و بودجه
  • شرایط اقلیمی و منطقه‌‌ای
  • ممنوعیت جوشکاری
  • نوع سازه مورد استفاده

بنابراین فاکتورها و معیارهای زیادی در انتخاب بهترین میلگرد آجدار دخیل هستند و با در نظر گرفتن همه‌ موارد ذکر ‌شده و نیازهای گوناگون مصرف‌کنندگان، نمی‌توان در رابطه با معرفی و عرضه بهترین میلگرد آجدار در بازار ایران، تصمیم قاطعی گرفت.

مقاله پیشنهادی  انواع برش میلگرد + چه ابزارهایی برای برش میلگرد به کار می‌رود؟

استحکام انواع میلگرد آجدار

استحکام انواع میلگرد آجدار

استحکام انواع میلگرد آجدار

برای افزایش ترکیب استحکام میلگرد به بتن، باید در قدم اول به دنبال راه حلی برای افزایش چسبندگی میلگرد به درون بتن باشیم. برای این منظور، سطح میلگردهای ساده را زبر می‌کنند تا میلگردهای آجدار تولید شوند و استحکام سازه بیشتر شود. میلگردهای آجدار مارپیچ با نام گرید A2 نسبت به گرید A3 و A4 استحکام تسلیم کمتری دارند. این نوع میلگردها در مجتمع فولاد صنعت تجارت پردیس آذربایجان، با استحکام تسلیم 340 تا 450 و استحکام کششی 500 تولید می‌شوند.

پس از این مورد، میلگردهای آجدار مرکب با نام گرید A3 که بیشترین مقاومت و استحکام را دارند، با استحکام 500 تا 675 نیوتن بر میلی‌متر مربع و استحکام کششی 690 عرضه می‌شوند. در کشور ما ایران، استانداردهای به خصوصی با توجه به فاکتورهای ذکر شده برای تولید بهترین میلگرد آجدار به کار گرفته می‌شود و افراد با شناخت قطر یا وزن میلگرد می‌توانند به برخی ویژگی‌های مهم و اساسی انواع میلگرد و کاربرد آن‌ها در ساختمان‌سازی پی ببرند. در این راستا شرکت پردیس آذربایجان با پیروی از جدیدترین و بهترین استانداردهای ایران و جهان میلگردهای آجدار را با سایزهای مختلف و در بازه 8 تا 32 میلی‌متر تولید می‌کند.

قیمت روز میلگرد آجدار

قیمت انواع میلگرد تولید شده در کارخانه‌های ایران و خارج از کشور مدام در حال نوسان است؛ لذا این احتمال وجود دارد که قیمت میلگرد آجدار در کوتاه مدت نوسان زیادی داشته باشد و ذکر دقیق قیمت میلگرد در این بخش منطقی نیست و پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاع دقیق‌تر به صفحه قیمت روز میلگرد آجدار کارخانه میلگرد پردیس مراجعه کنید.

مقاله پیشنهادی  مروری بر جزئیات خم کاری میلگرد در ساختمان‌سازی

نکات مهم در خرید بهترین میلگرد آجدار

نکات مهم در خرید بهترین میلگرد آجدار

نکات مهم در خرید بهترین میلگرد آجدار

قبل از اقدام به هر کاری، ابتدا باید در مورد محصول موردنظر خود تحقیق کنید. میلگرد و سایر محوصلات مربوطه در کارخانه‌های زیادی تولید و به بازار عرضه می‌شود که کیفیت، قیمت و تنوع آن‌ها با یکدیگر فرق می‌کند. علاوه بر تحقیق اولیه در رابطه با اعتبار برند و کیفیت و قیمت محصولات تولیدی، بهتر است از کارشناسان حوزه مربوطه سوالات خود را برای خرید میلگرد با قیمت معقول، باکیفیت و متناسب با سازه مدنظر، بپرسید. علاوه بر این شناسایی میزان بار موردنیاز، تناژ و تعداد شاخه قبل از خرید میلگرد آجدار بسیار حائز اهمیت است تا بعدا کمبودی از این نظر نداشته باشید و یا متحمل پرداخت هزینه اضافی برای خرید میلگرد نشوید.

نکته مهم دیگر هنگام خرید بهترین میلگرد آجدار توجه به قیمت ارائه شده از سوی کارخانه است؛ لذا باید مراقب افراد سودجو در این زمینه باشید و بدون تحقیق، پرس‌وجو و مقایسه قیمت کارخانه‌های مختلف در این حوزه هزینه را پرداخت نکنید. در نهایت پیشنهاد می‌کنیم خرید خود را از مراکز بازرگانی و شرکت‌های صاحب نام و معتبر انجام دهید و دریافت پیش فاکتور را در زمان خرید فراموش نکنید.

امنیت و استحکام سازه خود را با خرید بهترین میلگرد آجدار تضمین کنید!

امنیت و استحکام سازه خود را با خرید بهترین میلگرد آجدار تضمین کنید!

امنیت و استحکام سازه خود را با خرید بهترین میلگرد آجدار تضمین کنید!

در این مطلب به معرفی بهترین نوع میلگرد آجدار و معیارهای مهم و تاثیرگذار در انتخاب بهترین میلگرد آجدار در بازار ایران پرداختیم. بعضی از افراد هنگام خرید میلگرد آجدار صرفا بودجه‌ و کل هزینه پرداختی را در نظر می‌گیرند، در حالی که بهتر است قبل از اقدام به خرید میلگرد نکات مهم و فاکتورهای موثر در امنیت و استحکام سازه را در نظر بگیرید تا هم خرید مقرون به صرفه‌تری داشته باشید و هم از انتخاب و کیفیت میلگرد خریداری شده اطمینان حاصل کنید.

برای این منظور کارشناسان و کادر مجرب فولاد پردیس آذربایجان شما را در فرآیند خریدتان راهنمایی می‌کنند؛ حال جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع میلگرد و پاسخ به سوالاتتان در زمینه خرید بهترین و مناسب‌ترین میلگرد آجدار برای سازه خود می‌توانید از طریق تماس با ما، با مجموعه میلگرد سفلچگان در ارتباط باشید تا بهترین تصمیم را برای تضمین امنیت و استحکام سازه و یا امور صنعتی مدنظر خود بگیرید. 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *